Tulorekisteri koskettaa myös yhdistyksiä

Tulosrekisteri astuu voimaan 1.1.2019, jolloin sinne ilmoitetaan palkkatiedot heti maksutapahtuman jälkeen. Tulorekisteri kattaa palkka-, eläke- ja etuustiedot yksilötasolla. Tulorekisterin ajatuksena on yhdistää eri viranomaistahoja, jolloin tietoja voi ilmoittaa yhteen paikkaan. Tulorekisteri astuu voimaan portaittain.

Mitä tulorekisteriin tulee ilmoittaa?

Tulorekisteriin ilmoitetaan palkat, työkorvaukset, palkkiot, luontoisedut ja ansiotulot. Tämän lisäksi tulorekisteriin tulee ilmoittaa verovapaat ja veronalaiset kustannukset.

Voit lukea lisää kustannusten ilmoittamisesta täältä.  Lisätietoja kustannusten ilmoittamisesta löytyy myös täältä Mikäli yhdistys on valtuuttanut tilitoimiston Katso-tunnuksella, vanha tunnus on voimassa.

Tulorekisteriin ilmoitetaan tiedot etuuksista ja eläkkeistä vuodesta 2020 alkaen.

Vuoden 2018 tietojen ilmoittaminen

Tulorekisteriin ilmoitetaan palkkoja 1.1.2019 alkaen ja ilmoitus koskee uusia palkkoja yms. Vuoden 2018 tiedot ja sitä ennen maksetut palkka- ja ansiotulot ilmoitetaan jokaiselle viranomaiselle erikseen.

Yhdistys, miten kannttaa toimia?

  1. Tiedustele tulorekisterin velvoitteita ja aikataulua omasta tilitoimistostasi/palkanlaskennasta.
  2. Lue verohallinnon sivuilta tulorekisterin ajankohtaisia tietoja ja ole tarvittaessa yhteydessä Verohallintoon.

Lähteet: Verohallinnon sivut.

 

 

Print Friendly, PDF & Email